Od našeho klienta jsme dostali poptávku na správu PPC kampaní a aktivní propagaci jeho sortimentu, kde je u části zboží přímým výrobce a u zbylé části sortimentu je distributorem na českém trhu. Jeho požadavkem bylo udržení podílu nákladů na reklamu na obratu (PNO) pod dlouhodobou úrovní 5 %.
Na začátku jsme si s klientem identifikovali základní skupiny sortimentu, které chce preferovat, zejména podle velké skladovosti a podle výše marže na jednotlivých produktech. Sestavili jsme si seznam jednotlivých skupin podle jejich maržovosti a vybrali pouze takové, které jsou cenově konkurenceschopné a dlouhodobě dostupné.
Naším dalších krokem byla podrobná analýza hledanosti našich vybraných kategorií, vyhledávacích dotazů, jejich objemu, ročního trendu a vývoje průměrné CPC.
Na základě takového přehledu jsme následně vytvořili základní strukturu kampaní pro jednotlivé kanály Google a Seznam. Jednotlivé kampaně jsou nastavené s požadovanou návratnosti na základě původního rozdělené sortimentu do katerogií.
Prvním roce 2019 jsme dosáhli stanovených cílů v podobě požadovaného maximálního PNO na úrovni 4,8 % a celkovou hodnotou nákupů 2 338 800 Kč.
Po 5 letech spolupráce, průběžné optimalizace jak na straně samotných kampaní a jednotlivých produktů, tak na vstupních stránkách e-shopu a technického SEO i on-page faktorů jsme v posledním roce 2023 dosáhli celkové hodnoty nákupů z reklamních kampaní ve výši 14 571 000 Kč. Průměrné PNO v tomto období bylo 5,23 %. Vyšší úroveň nákladů lze přičíst restrukturalizaci kampaní spojenou s přechodem na PMAX kampaně.
Za celou dobu správy PPC kampaní, tedy od roku 2019 do roku 2024 je celková hodnota nákupů z kampaní 36 783 420 Kč a průměrné PNO za uvedené období na úrovni 3,9 %.
Dlouhodobý roční růst hodnoty konverzí z reklamních kampaní je průměrných 72 procent. A tak už jen dodáme legendární “Dámy a pánové, nechci se vás dotknout, kdo z vás to má?”